разрывание 5 майнкрафт advent of ascension
Гайд #2 Advent of Ascension Броня и Инструменты
DevilJ
Новичок
Многие игроки спрашивают какой армор лучше для миров того или иного давайте начнем с самого начало.
Первое что нам нужно будет сделать:Рамочный Верстак
Второй блок который обязателен Стол Вливания
. Эта броня лучше алмазной и даёт бонусы.
А теперь идет Броня которую я носил и проходил миры было достаточно комфортно:
Адский Сет нужен будет в незере (Иммунитет к огню).
Сет из ЭкзоПластины он нужен в Глубоких Землях и там же нужные ресурсы можно нафармить для брони (этот сет самый адекватный на многие миры если зачарован).
Подземный Сет (Очень удобный сет дает спешку 2 то есть ускоренное копание) Нужные для него ресурсы Глубокие Земли и обычный мир).
Рождённый в Бою Сет (Дает очень хороший бафф ускорение атаки и так же дает очень хороший армор).
Сет Живности добывается в раю (дает 20% снижения урона + большое количество армора).
Следующий армор идет уже с боссов и мобов:
Взрывной Сет Падает с Бам-Бама (Иммунитет к взрывам поможет в крипонии) так же призвалка падает с маленького бама.
Нетенгейский Сет падает в незере только(Нитенгейского зверя) шанс 1.1%.
Архаический Сет падает с босса Флэш(Flesh) (Армор повышает ваш урон когда у вас мало здоровья).
Рунический Сет (Дает малую защиту против магии и отличный армор) падает с босса Удароголовый.
Всенаправленный Сет покупается в крипонии (дает повышенный урон от взрыва).
Фантазм Сет (Битком набитый Клевером что бы это значило?)) покупается в греконе.
Первобытный Сет Добывается в Антиутопии (полезного от него мало, кроме большого армора).
Хорошие Инструменты:
Пикмакс (добывается в шире и копает 3х2×3), (не забудьте зачаровать на починку ломается быстро).
Орнамитовые Инструменты(добываются в крипонии).
Уголетлеющая Кирка (Автоплавка).
Extraction
Extraction is a skill themed around extracting resources from lava.
Contents
Information [ ]
To train Extraction, the player will need an extraction device.
First, the player must fill the extraction device with lava by placing lava on top of it. An example of what this should look like can be seen in the picture (right). Once the device is filled, the player must use either a stone bowl or diamond bowl on the filled device to extract an item from it.
How to train Extraction.
Once the player has used the bowl on the device, a block of obsidian will appear under the device. The obsidian will have to be removed to use the device again.
Items obtainable [ ]
The following table lists all the items available from the extraction device, as well as the extraction levels needed to obtain them.
Chance to obtain specific items [ ]
Provided the player is a specific level of extraction, all items ontainable at that level have an equal chance of being selected. As the player’s level increases, and the amount of items they can obtain increases, the chance to obtain a specific item naturally goes down.
Item | Level Requirement | Quantity |
---|---|---|
Coal | Lv1 | 1-4 |
Flint | Lv1 | 1-4 |
Holly Arrow | Lv5 | 3-9 |
Blaze Powder | Lv10 | 1-4 |
Limonite Ingot | Lv15 | 1-3 |
Bone | Lv20 | 3-10 |
Silver Coin | Lv25 | 1-2 |
Emerald | Lv30 | 1 |
Experience Bottle | Lv35 | 1-5 |
Rosite Ingot | Lv40 | 1 |
Blaze Rod | Lv45 | 1-4 |
Limonite Bullet | Lv50 | 1-32 |
Ink Sac | Lv55 | 1-10 |
Fragmented Anima Stone | Lv60 | 1-4 |
Magma Cream | Lv65 | 2-6 |
Grenade | Lv70 | 1-8 |
Diamond | Lv75 | 1-2 |
Gem Bag | Lv80 | 1-2 |
Shiny Box | Lv85 | 1-2 |
Gold Coin | Lv90 | 1 |
Magic Repair Dust | Lv95 | 1 |
Occult Shovel | Lv95 | 1 |
.*Occult Shovel has 1/10 the weight that the other items do.
Chance to obtain items at all [ ]
Experience [ ]
Experience is calculated with the formula XP until next level / special value, with the special value being set in the code. Below is the list of special values placed in the denominator, based on levels:
Level | Special value |
---|---|
1-2 | 5 |
3-8 | 10 |
9-16 | 20 |
17-25 | 35 |
26-40 | 60 |
41-60 | 90 |
61-75 | 150 |
76-98 | 300 |
99-100 | 500 |
One of the above values, based on level, is plugged into the denominator of XP until next level / special value to calculate the amount of experience the player will obtain based on the player’s level. This chart is a Work in Progress
Levels 1-10 | Levels 11-20 | ||
---|---|---|---|
Level | Experience obtained | Level | Experience obtained |
1 | 11xp | 11 | 7xp |
2 | 12xp | 12 | |
3 | 6xp | 13 | |
4 | 7xp | 14 | |
5 | 8xp | 15 | |
6 | 9xp | 16 | |
7 | 10xp | 17 | |
8 | 11xp | 18 | |
9 | 6xp | 19 | |
10 | 6xp | 20 |
The following graph represents the xp required to level up extraction.
Other benefits to Extraction [ ]
Once the player reaches level 100 Extraction, the player will be able to wear the Extraction Armor.
Primordial Five
The Primordial Five is the only boss in Dustopia. They are spawned by lighting all the Dustopian Lamps with Darkly Powder then right clicking the Primordial Shrine.
Contents
Behavior [ ]
Each member of the Primordial Five is fought individually and in a fixed order.
Kajaros is fought first, followed by Miskel, then Harkos, then Raxxan and finally, Okazor. Upon death, each Primordial will drop their respective statue and Okazor will additionally drop loot from the table below.
Kajaros the Primordial Guardian [ ]
Kajaros will pursue the player to attack with melee.
It inflicts Slowness III, Nausea III and Blindness III for 7.5 seconds and heals itself for 20 (×10) health on hit.
Kajaros has 1750 (×875) health, deals 23 (×11.5) melee damage and is immune to knockback.
Miskel the Primordial Wizard [ ]
Miskel is ranged and fires projectiles at the player.
It inflicts either Blindness XVI for 6 seconds or Wither VII for 4 seconds and heals itself for 40 (×20) health on hit.
Miskel has 1300 (×650) health and deals 14 (×7) damage.
Harkos the Primordial Assassin [ ]
Harkos will pursue the player to attack with melee.
It has a 1 in 150 chance per world tick to jump a small distance in the air.
Harkos will passively regenerate health at a rate of 0.5 (×0.25) health per world tick.
Harkos has 1300 (×650) health and deals 13 (×6.5) melee damage.
Raxxan the Primordial Mindbender [ ]
Raxxan will pursue the player to attack with melee.
It has a 1 in 100 chance per world tick to apply Nausea V for 5 seconds to the closest player within 30 blocks on any axis.
It also has a 1 in 100 chance per world tick to turn invisible for 1.25 seconds and a 1 in 200 chance per world tick to heal itself for 100 (×50) health.
Raxxan has 1000 (×500) health, deals 15 (×7.5) melee damage and is immune to knockback.
Okazor the Primordial Warrior [ ]
Okazor will pursue the player to attack with melee.
If Okazor successfully hits the player 3 times in 4 second intervals between each hit, it will fully heal.
Okazor has 1200 (×600) health, deals 50 (×25) melee damage, and is immune to knockback.
Innervation
Innervation is a skill themed around increasing the health of the player.
Information [ ]
Innervation levels are gained by collecting Heartstones.
The heartstone heals the player on contact depending of the innervation level of the player (click here for heal amounts).
Every 5 innervation levels, the player will gain +1hp permanently (×0,5), up to 20hp (x10) when reaching lvl 100, making the player’s maximum health at 40hp (x20).
Heartstone heal amounts [ ]
Refer to the Heartstone page for details on Heartstone heal amounts.
Experience [ ]
The amount of experience the player receives per heartstone changes as the player’s Innervation level increases. The player can calculate the XP received per level with the following formula: XP required per level / special number.
The special number that the formula uses changes as the player increases their level. The following chart documents the special number used:
Level | Special number |
---|---|
Levels 1-4 | 4 |
Levels 5-14 | 7 |
Levels 15-29 | 11 |
Levels 30-44 | 25 |
Levels 45-59 | 40 |
Levels 60-74 | 60 |
Levels 75-89 | 80 |
Levels 90-94 | 100 |
Levels 95-100 | 150 |
The player can wear the Innervation Armor when they reach level 100.
Advent of Ascension/Навыки/Добыча
Добыча — это навык, отвечающий за шахтёрство.
Как изучать [ ]
Добыча | Количество | Треб уровень | Опыт за добычу |
---|---|---|---|
Уголь | x3 | Уровень 1 | 20xp |
Кусочек золота | x1 | Уровень 1 | 20xp |
Слабая эсенция | x16 | Уровень 5 | 30xp |
Расплавленная эсенция | x16 | Уровень 10 | 60xp |
Алмаз | x1 | Уровень 15 | 100xp |
Порох | x16 | Уровень 20 | 150xp |
Заряжённая эссенция | x16 | Уровень 25 | 270xp |
Зловещая эссенция | x16 | Уровень 30 | 400xp |
Жемчуг Края | x4 | Уровень 35 | 650xp |
Силовая эссенция | x16 | Уровень 40 | 850xp |
Зелье опыта | x8 | Уровень 50 | 1,000xp |
Сфера Айромайна | x2 | Уровень 55 | 1,500xp |
Лимонитовый слиток | x16 | Уровень 60 | 2,250xp |
*Смотрите в таблице ниже* | Уровень 65 | 3,550xp | |
Золотая монета | x3 | Уровень 70 | 4,000xp |
Древняя эссенция | x16 | Уровень 75 | 7,200xp |
Тёмная эссенция | x16 | Уровень 80 | 9,400xp |
Розитовый слиток | x1 | Уровень 85 | 12,650xp |
Эфирная эссенция | x16 | Уровень 88 | 17,900xp |
Лунаверовая монета | x1 | Уровень 90 | 22,200xp |
Божественная эссенция | x16 | Уровень 95 | 30,500xp |
На 65 навыка, в разнообразных измерениях с некоторым шансом, в зависимости от измерения, вы можете выбить соответствующую руду.