что означает в майнкрафте тег
[Гайд] Разбираем NBT теги: Предметы и транспорт
Предметы:
Count: Количество предметов.
Slot: Слот, в который будет помещён предмет.
Damage: Дополнительный параметр предмета. Например: Цвет шерсти.
id: ID предмета.
tag (Массив): NBT параметры вызываемого объекта.
Обычная вагонетка: Удалено в версии 13w02a.
Вагонетка с сундуком или воронкой:
Items (Массив): Предметы, которые содержатся в контейнерах вагонетки. О том, как работать с предметами было написано выше.
Вагонетка с печкой:
PushX: Сила толчка по оси X.
PushZ: Сила толчка по оси Z.
Fuel: Количество тиков до того момента, после которого в печке закончится топливо.
Вагонетка с воронкой:
TransferCooldown: Количество тиков до того момента, после которого в воронку поступит следующий предмет.
Вагонетка со спавнером: Параметры спавнера. О том, как с ними работать, будет написано в одной из следующих статей.
Вагонетка с командным блоком:
Command: Команда, прописанная в командном блоке.
SuccessCount: Сила сигнала, получаемая компаратором в результате выполнения команды.
LastOutput: Информация, выводимая при выполнении команды в специальное поле командного блока.
TrackOutput: Неизвестно.
Minecraft Wiki
Из-за новой политики Microsoft в отношении сторонних ресурсов, Minecraft Wiki больше не является официальной. В связи с этим были внесены некоторые изменения, в том числе и обновлён логотип вики-проекта. Подробности на нашем Discord-сервере.
Формат NBT
Формат NBT (от англ. Named Binary Tag — «именованный двоичный тег») используется Minecraft в различных файлах для хранения данных. Формат описан Нотчем в очень краткой спецификации. Формат разработан для хранения данных в структуре-дереве, состоящей из различных тегов. У каждого тега есть идентификатор и название. Оригинальная известная версия NBT, 19132, была введена в Beta 1.3, и с тех пор была обновлена до 19133 вместе с Anvil; в этом обновлении был добавлен тег для массива целочисленных переменных. Формат NBT был ещё в Indev и использовал теги с 0 по 10.
Содержание
Определение тега [ ]
Тег — отдельный элемент дерева данных. Первый байт в теге — это тип тега (также называемый идентификатором или ID), затем 2 байта хранят длину названия, затем название в виде строки в формате UTF-8 (следует отметить, что TAG_End не имеет названия и не включает дополнительные 2 байта; предполагается, что название пустое). Названия тегов могут содержать пробелы, хотя сам Minecraft не имеет таких тегов. Наконец, следующие байты — содержимое тега, зависящее от типа тега. Таблица ниже описывает 12 известных тегов в версии NBT 19133:
Списки и составные теги могут быть вложены. Следует отметить, что в списке списков подсписки могут иметь разные типы элементов.
Формат файлов [ ]
Использование в Minecraft [ ]
Использование формата NBT в Minecraft местами является странным. В некоторых случаях пустые списки могут быть представлены списками байтов (или тегов End в более новых версиях Minecraft), а не списками правильного типа. К тому же, каждый корневой тег имеет пустое название и включает только один составной тег с самими данными и названием. Например:
Ещё одна заметная странность — это то, что, хотя оригинальная спецификация Нотча допускает пробелы в названиях тегов и приведённый в ней пример использует это, в Minecraft нет файлов с пробелами в тегах. Также использование прописных букв в названиях тегов непостоянно: где-то с прописной буквы пишется каждое слово, где-то — каждое, кроме первого, а где-то используются только строчные буквы.
Область применения [ ]
Программное обеспечение [ ]
Mojang предоставила экземпляры классов Java для работы с NBT, предназначенные для использования разработчиками, как часть исходного кода для преобразователя McRegion → Anvil. Помимо этого, сообщество разработало программы для просмотра и изменения сжатых и несжатых файлов NBT, например, NBTExplorer и NBT2YAML (все вышеприведённые программы поддерживают последние версии NBT).
Java Edition
[Гайд] Разбираем NBT теги: Блоковые сущности
Все блоковые сущности:
id: ID блоковой сущности
x: Расположение сущности по оси x
y: Расположение сущности по оси y
z: Расположение сущности по оси z
Сундук:
CustomName: Название сундука
Items (Массив): Предметы, помещённые в сундук
Печь:
CustomName: Название печи
BurnTime: Количество тиков до того момента, после которого в печке закончится топливо (Уголь, дерево)
CookTime: Количество тиков до того момента, после которого в печке приготовится предмет
Items (Массив): Предметы, помещённые в печь
Варочная стойка:
CustomName: Название стойки
BrewTime: Количество тиков, которые понадобились для текущей варки
Items (Массив): Предметы, помещённые в стойку
Воронка:
CustomName: Название воронки
TransferCooldown: Количество тиков до того момента, после которого будет передан следующий предмет
Items (Массив): Предметы, помещённые в воронку
Раздатчик и выбрасыватель:
CustomName: Название раздатчика или выбрасывателя
Items (Массив): Предметы, помещённые в раздатчик или выбрасыватель
Цветочный горшок:
Item: ID предмета, который находится в горшке
Data: Дополнительный параметр блока, который находится в горшке
Маяк:
Levels: Количество уровней блоков под маяком
Primary: Базовый эффект
Secondary: Дополнительный эффект
Проигрыватель:
Record: Выбранная запись (Пластинка)
RecordItem: Предмет в проигрывателе
Компаратор:
OutputSignal: Сила сигнала, выдаваемого компаратором
Командный блок:
CustomName: Название командного блока
Command: Команда, прописанная в командном блоке
LastOutput: Строка состояния в командном блоке
SuccessCount: Мощность выводимого сигнала
TrackOutput: Не используется
Табличка:
Text1: Текст, написанный на первой строчке
Text2: Текст, написанный на второй строчке
Text3: Текст, написанный на третьей строчке
Text4: Текст, написанный на четвёртой строчке
Голова:
SkullType: Тип головы
Rot: Угол поворота
ExtraType: Ник игрока, чья голова надета на голов
Спаунер:
EntiyId: ID выбранной сущности
SpawnCount: Количество мобов, создающихся за раз
SpawnRange: Радиус, в котором создаются сущности
Delay: Количество тиков до того момента, после которого спавнер сработает вновь
MinSpawnDelay: Минимальное количество задержки
MaxSpawnDelay: Максимальное количество задержки
MaxNearbyEntities: Максимальное количество сущностей, которые могут находиться рядом со спавнером
RequiredPlayerRange: Радиус, в котором игрок активирует спавнер
SpawnData: Данные, копируемые в следующую сущность
SpawnPotentials (Массив): Список возможных сущностей для создания
—Type: Замена EntiyId
—Weight: Весовой шанс рождения
—Properties: Потенциально создаваемый объект
Что такое тег в майнкрафте
The Minecraft Wiki is no longer considered as official by Microsoft and therefore several changes are required to be made, including to the wiki’s logo. Please read this announcement for more information.
Items [ ]
These tags can be used on any item.
Color is a hexadecimal color value, except in decimal. An RGB to hexadecimal converter can be found here and a hexadecimal to decimal converter can be found here. Names and lore must be passed as raw JSON text.
The following syntax can also be used, and eliminates the need for backslashes:
To hide multiple tags, you need to add the value of the tags you want to hide. For example, if you want to hide the «Enchantments» and the «Attributes modifiers» tags, the value you need to put is 3 (1+2).
VALUE ranges from 1 to 127, representing 127 combinations.
Adding 1 hides «Enchantments»
Adding 2 hides «AttributeModifiers»
Adding 4 hides «Unbreakable»
Adding 8 hides «CanDestroy»
Adding 16 hides «CanPlaceOn»
Adding 32 hides other information, including potion effects, shield pattern info, «StoredEnchantments», written book «generation» and «author», «Explosion», «Fireworks», and map tooltips
Adding 64 hides «Dyed» on leather armors
Allowed 1 amount of same NBT Tags.
Unknown amount of allowed same NBT Tags.
The following table describes more details on Enchantments sub-tag.
Tagname | Description | Value Type | Allowed Values | Example |
---|---|---|---|---|
id | Refers to the id of an enchantment. See Enchanting for details on which id correlates to which enchantment. | String | Enchantment ID | «minecraft:efficiency» |
lvl | Determines the level of an enchantment. A level between one and ten displays properly on an item as a roman numeral, however, any value above that displays as enchantment.level.lvl. | Numerical | -2147483648 to 2147483647 | 4 |
The following table describes more details on display sub-tag.
The following table describes more details on the Fireworks sub-tag.
Colors is the initial color of the explosion written in decimal format.
FadeColors is the color that the explosion will fade to written in decimal format.
Flicker is whether the whether the explosion flickers while it fades. This is the effect applied when you add glowstone to the firework star.
Trail is whether the particles leave trails as they travel. This effect is applied when you add a diamond to the firework star.
Type is the shape of the firework:
3 is creeper-shaped,
Blocks [ ]
These tags are put on blocks as items.
Contents
Tutorials/Command NBT tags
The player can quickly find data tags (NBT) without the use of external editors by using /data to figure out the data for each entity or block entity. See more about this in the article Commands/data.
See Entity format for the various NBT Tags that are saved for each entity. This page also contains basic information for each NBT Tag.
When None is used in a tag name that means that this tag can be put directly into the start of the dataTag.
Что такое тег в майнкрафте
Тег игрока — это ваше альтер-эго в мире Xbox. Тег игрока состоит из псевдонима, аватара или фото (картинка игрока), если есть, и некоторых данных, которые используются, чтобы представить вас в процессе игры или при обмене информацией с другими людьми в сообществе Xbox.
[Гайд] Разбираем NBT теги: Все мобы
Итак, теги будут описаны в таком-же формате, как и на англоязычной WIKI.
Blocks [ ]
Tagname | Description | Value Type | Syntax |
---|---|---|---|
Command | Used with command blocks. Places command block with command. | A string |
Note: This is also used for Command Block Minecarts
Generic [ ]
These tags can be used on most tile entitied blocks
Tagname | Description | Value Type | Syntax |
---|---|---|---|
CustomName | Displayed in the top left corner of the inventory, instead of the regular name. Works only where such a regular name exists. | A JSON text component | |
Lock | Says a name needed on a held item to open the inventory. | A string |
Beacon [ ]
Tagname | Description | Value Type | Syntax |
---|---|---|---|
Primary | This determines the first status effect that the beacon creates. It defaults to level 1 of the effect. | An ID of a status effect. | |
Secondary | This determines the second status effect. If its the same as Primary, then it increases the status effect to level 2. Otherwise it is level 1. | Also an ID of a status effect. | |
Levels | This number determines how many layers of valid blocks are below the beacon. This value updates automatically, and overrides /data inputs immediately. | Integer |
Spawner [ ]
These tags are used when using /setblock or /summon (spawner minecarts) to create spawners. Add only those data tags you want to avoid a potential error.
Как его получить
У вас уже есть тег игрока? Войдите в приложение Xbox, используя ту же учетную запись Майкрософт, которую вы используете на Xbox. Таким образом, ваши игровые журналы, друзья, достижения и действия будут доступны вам и в приложении Xbox.
[Гайд] Разбираем NBT теги: Мирные мобы
Entities [ ]
These tags are used when using the /summon command to spawn entities or when using the /data to edit the data of entities.
This tag determines only the entity’s velocity, not the direction that it’s facing.
The following table provides information on each tagname that can be added in an NBT Tag. These tagnames are specific to the /summon command.
Villager [ ]
These tags are used when summoning villagers. (Offers NBT can’t be done in 1.14+)
Item Frame [ ]
These tags are used when summoning itemframes.
Potion [ ]
These tags are used to customize potions
Armor Stand [ ]
These tags are used when summoning armor stands.
NBT Tag | Description | Value type | Syntax |
---|---|---|---|
NoGravity | Toggles gravity | 0b or 1b (0b for false, 1b for true) | |
ShowArms | Determines whether you can see the armor stand’s arms or not. | Byte, 0b or 1b (0b for false, 1b for true) | |
NoBasePlate | Determines whether the armor stand has a base plate or not. | Byte, 0b or 1b | |
Small | Determines whether the armor stand is small or not. | Byte, 0b or 1b | |
Rotation | Changes the rotation of the armor stand | Byte, 0b or 1b | |
Marker | Small Hit box | Byte, 0b or 1b | |
Pose | Changes the pose of the armor stand’s body parts. Any subtag can be ommited | Byte, 0b or 1b | > |
Invisible | Determines whether the armor stand is invisible or not. | Byte, 0b or 1b |
Note: The Equipment tag also works for armor stands.
Turtle [ ]
These tags are used when summoning turtles.
Что такое тег в майнкрафте
The Minecraft Wiki is no longer considered as official by Microsoft and therefore several changes are required to be made, including to the wiki’s logo. Please read this announcement for more information.
Items [ ]
These tags can be used on any item.
Color is a hexadecimal color value, except in decimal. An RGB to hexadecimal converter can be found here and a hexadecimal to decimal converter can be found here. Names and lore must be passed as raw JSON text.
The following syntax can also be used, and eliminates the need for backslashes:
To hide multiple tags, you need to add the value of the tags you want to hide. For example, if you want to hide the «Enchantments» and the «Attributes modifiers» tags, the value you need to put is 3 (1+2).
VALUE ranges from 1 to 127, representing 127 combinations.
Adding 1 hides «Enchantments»
Adding 2 hides «AttributeModifiers»
Adding 4 hides «Unbreakable»
Adding 8 hides «CanDestroy»
Adding 16 hides «CanPlaceOn»
Adding 32 hides other information, including potion effects, shield pattern info, «StoredEnchantments», written book «generation» and «author», «Explosion», «Fireworks», and map tooltips
Adding 64 hides «Dyed» on leather armors
Allowed 1 amount of same NBT Tags.
Unknown amount of allowed same NBT Tags.
The following table describes more details on Enchantments sub-tag.
Tagname | Description | Value Type | Allowed Values | Example |
---|---|---|---|---|
id | Refers to the id of an enchantment. See Enchanting for details on which id correlates to which enchantment. | String | Enchantment ID | «minecraft:efficiency» |
lvl | Determines the level of an enchantment. A level between one and ten displays properly on an item as a roman numeral, however, any value above that displays as enchantment.level.lvl. | Numerical | -2147483648 to 2147483647 | 4 |
The following table describes more details on display sub-tag.
The following table describes more details on the Fireworks sub-tag.
Colors is the initial color of the explosion written in decimal format.
FadeColors is the color that the explosion will fade to written in decimal format.
Flicker is whether the whether the explosion flickers while it fades. This is the effect applied when you add glowstone to the firework star.
Trail is whether the particles leave trails as they travel. This effect is applied when you add a diamond to the firework star.
Type is the shape of the firework:
3 is creeper-shaped,
Blocks [ ]
These tags are put on blocks as items.
Contents
Tutorials/Command NBT tags
The player can quickly find data tags (NBT) without the use of external editors by using /data to figure out the data for each entity or block entity. See more about this in the article Commands/data.
See Entity format for the various NBT Tags that are saved for each entity. This page also contains basic information for each NBT Tag.
When None is used in a tag name that means that this tag can be put directly into the start of the dataTag.
Что такое тег в майнкрафте
Тег игрока — это ваше альтер-эго в мире Xbox. Тег игрока состоит из псевдонима, аватара или фото (картинка игрока), если есть, и некоторых данных, которые используются, чтобы представить вас в процессе игры или при обмене информацией с другими людьми в сообществе Xbox.
[Гайд] Разбираем NBT теги: Все мобы
Итак, теги будут описаны в таком-же формате, как и на англоязычной WIKI.
Blocks [ ]
Tagname | Description | Value Type | Syntax |
---|---|---|---|
Command | Used with command blocks. Places command block with command. | A string |
Note: This is also used for Command Block Minecarts
Generic [ ]
These tags can be used on most tile entitied blocks
Tagname | Description | Value Type | Syntax |
---|---|---|---|
CustomName | Displayed in the top left corner of the inventory, instead of the regular name. Works only where such a regular name exists. | A JSON text component | |
Lock | Says a name needed on a held item to open the inventory. | A string |
Beacon [ ]
Tagname | Description | Value Type | Syntax |
---|---|---|---|
Primary | This determines the first status effect that the beacon creates. It defaults to level 1 of the effect. | An ID of a status effect. | |
Secondary | This determines the second status effect. If its the same as Primary, then it increases the status effect to level 2. Otherwise it is level 1. | Also an ID of a status effect. | |
Levels | This number determines how many layers of valid blocks are below the beacon. This value updates automatically, and overrides /data inputs immediately. | Integer |
Spawner [ ]
These tags are used when using /setblock or /summon (spawner minecarts) to create spawners. Add only those data tags you want to avoid a potential error.
Как его получить
У вас уже есть тег игрока? Войдите в приложение Xbox, используя ту же учетную запись Майкрософт, которую вы используете на Xbox. Таким образом, ваши игровые журналы, друзья, достижения и действия будут доступны вам и в приложении Xbox.
[Гайд] Разбираем NBT теги: Мирные мобы
Entities [ ]
These tags are used when using the /summon command to spawn entities or when using the /data to edit the data of entities.
This tag determines only the entity’s velocity, not the direction that it’s facing.
The following table provides information on each tagname that can be added in an NBT Tag. These tagnames are specific to the /summon command.
Villager [ ]
These tags are used when summoning villagers. (Offers NBT can’t be done in 1.14+)
Item Frame [ ]
These tags are used when summoning itemframes.
Potion [ ]
These tags are used to customize potions
Armor Stand [ ]
These tags are used when summoning armor stands.
NBT Tag | Description | Value type | Syntax |
---|---|---|---|
NoGravity | Toggles gravity | 0b or 1b (0b for false, 1b for true) | |
ShowArms | Determines whether you can see the armor stand’s arms or not. | Byte, 0b or 1b (0b for false, 1b for true) | |
NoBasePlate | Determines whether the armor stand has a base plate or not. | Byte, 0b or 1b | |
Small | Determines whether the armor stand is small or not. | Byte, 0b or 1b | |
Rotation | Changes the rotation of the armor stand | Byte, 0b or 1b | |
Marker | Small Hit box | Byte, 0b or 1b | |
Pose | Changes the pose of the armor stand’s body parts. Any subtag can be ommited | Byte, 0b or 1b | > |
Invisible | Determines whether the armor stand is invisible or not. | Byte, 0b or 1b |
Note: The Equipment tag also works for armor stands.
Turtle [ ]
These tags are used when summoning turtles.