редактировать dat файл майнкрафт
Minecraft Wiki
The Minecraft Wiki is no longer considered as official by Microsoft and therefore several changes are required to be made, including to the wiki’s logo. Please read this announcement for more information.
Java Edition level format
Each level is its own folder. A level folder is often identified by having a level.dat file, along with other subfolders to store the maps and regions of the level.
Contents
Folders [ ]
Level folders will always contain the items in bold, and will sometimes contain the items in italics.
Relative Path | Article | Description | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
/level.dat | (below) | Stores global information about the level. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
/level.dat_new | — | Program writes new global information about the level and after that file is renamed to level.dat | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
/level.dat_mcr | — | A backup of the level.dat file before conversion from MCRegion to Anvil. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
/level.dat_old | — | A backup of the previous level.dat file. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
/session.lock | (below) | Used to give write access to the last program to modify this file. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
/players/level.dat format [ ]generatorOptions tag format [ ]The generatorOptions tag format varies depending on the generator name. It only affects the Overworld dimension. This applies to 1.15 and below. This is the format for the Buffet world type: This is the format for the Superflat world type: This is the format for the Old Customized world type that existed before 18w06a: session.lock format [ ]This file contains the timestamp of when the level was last accessed. The file contains a single 64-bit integer in big endian format, which is the timestamp, stored as the number of milliseconds elapsed since 1970-01-01 00:00:00, in UTC. Unlike typical lock files, this file ensures that the last program to access the level is that one that has read and write access. The process goes something like this: Minecraft can sometimes try to hold the lock on a level even after the player has started playing a different level, and this can cause strange behavior. It is recommended to ensure that Minecraft is closed before trying to acquire a lock on a level. poi format [ ]Files in poi folder use similar structure to region Anvil files (hence the mca extension), but the NBT content is different. Чем открыть файлы Player.dat CMS Donate EngineСкачать NBTExplorerДля редактирования игровых файлов Minecraft в формате Player.dat для ОС Windows очень часто используется программа NBTExplorer, обладающая очень малым размером и не навязчивым интерфейсом. Скачать программу можно по ссылке NBTExplorer.zip. Профили Minecraft и PocketmineФайлы Player.dat, используются серверами Minecraft для хранения игровых данных, кодируются в формате NBT и содержат в себе координаты на карте, предметы в рюкзаке, накладываемые на предметы зачаровывание, уровень здоровья игрока, эффекты зелий, доспехи, полёт, креатив и другие сведения. Игровой донат рынок minecraftРабота с файловой структурой серверов Minecraft, включая самые последние версии. На Вашем сайте, с помощью PHP скрипта для игроков станут доступны операции доната с инвентарём, они смогут перемещать предметы в свой инвентарь и администраторы получат возможность проверять инвентари, удалять предметы, устанавливать или удалять режим креатив и даже когда игроки отключаются от сервера. Защита серверов MinecraftКогда сервер взламывают, читеры раздают игрокам креативки и если игрок отключается от сервера, удалить креатив можно только при следующем подключении на сервер. Банить таких пользователей тоже не совсем правильно, ведь им могли выдать этот режим просто для потехи и для решения этой проблемы безопасности была написана CMS Donate Engine, которая включает в себя огромный функционал по монетизации игровых серверов Minecraft. Прямой донат через player.datCMS Donate Engine поддерживает редактирование информации и прямой донат в игровые профили на серверах Minecraft и Pocketmine. Minecraft: Редактор (MineEdit, изменять инвентарь, респаун, блоки)Данный редактор позволяет не только редактировать инвертарь, но ещё менять позицию респауна, убирать или добавлять снег и лед на карту, заменять блоки (например воду на лаву) и так далее. Открывать файл level.dat
Великий привеликий Спорий не тупи, учи английский 😀 как изменить инвентарь по сети на чужом серве как редактировать карту и как поставить зиму? жалко што в beta 1.3 НЕ РАБОТАЕТ Как потом включить это в игре? усе пашет,даже в мульте ICHIGOKUROSAKI А кэп говорит, что ты тупняк. для тех кто незнает как пользоваться: 1.Запускаем прогу. 2.Нажимаем открыть(для тех кто дружит с инглишом Open) 3.Тыкаем Browse to map и выбираем мир. 4.ОТкрылся ваш инвентарь в вашем мире. Кликаем на ячейку и слева выбираем материал и его количество. % 5.Ну вот какбы и все=) стоп ребят почему я после того как сделал что то в инвентарь,то я не могу делать:мечи,топоры,кирки,электрические рельсы и т.д.:( [Гайд] Изучаем структуру NBT с нуляИтак, давайте определимся с тем, что-же такое структура NBT. Упрощённое определение находится ниже. NBT параметры могут быть как обязательными, так и опциональными. Все они нужны для того, что-бы управлять теми, или иными объектами. Например, с их помощью можно выдавать мобам различные эффекты, броню, и прочее. NBT код, с версии 1.7, может быть изменён непосредственно в игре, что значительно упрощает работу создателей карт, так как до этого изменить дополнительные параметры было возможно только используя специальные дополнения. Итак, теперь давайте разберёмся с символами, которые нам потребуются. Фигурные скобки (< и >) потребуются нам в самом начале. Например: /summon Zombie <var:1>. Также фигурные скобки нужны, если какой-либо объект в массиве может иметь дополнительные параметры (Например: Параметры брони моба, /summon Zombie Список всех возможных параметров для тех, или иных объектов можно найти здесь. Они не переведены на русский язык. Поэтому их придётся переводить самому. Minecraft WikiThe Minecraft Wiki is no longer considered as official by Microsoft and therefore several changes are required to be made, including to the wiki’s logo. Please read this announcement for more information. Region file formatThe Region file format is a storage format for Minecraft chunks introduced in Beta 1.3, in which groups of 32×32 chunks (512×256×512 blocks, 67,108,864 total) are stored in a region file. This file format took the place of the Alpha level format, which had been in use since the Infdev development phase, in which chunks were stored in individual files. It could be said that a region is a part of a file system where the header shows the player positions for each file and sector is the allocation size. The system is based on McRegion, [1] a mod by Scaevolus, also known for his development of the Optimine project. The McRegion format was adopted nearly unchanged, except for the addition of a table of chunk update timestamps. JahKob has claimed that this format is up to 7 times faster than the previous system. [2] The difference in a world’s total file size between the Region file format and the Alpha level format is negligible. The format has been superseded by the Anvil file format; however, the Anvil file format made changes only to the Chunk format and changed only the region file extensions from «.mcr» to «.mca». ContentsRegion files [ ]Region file location [ ]Or in bit-operation(bit shift): Structure [ ]Region files begin with an 8kB header containing information about which chunks are present in the region file, when they were last updated, and where they can be found. The location in the region file of a chunk at (x, z) (in chunk coordinates) must be found at byte offset 4 * ((x mod 32) + (z mod 32) * 32) in its region file. In case the values of x mod 32 or z mod 32 are negative (which happens when using % operator in Java/C/C++), simply add 32 or the player can replace mod with & (AND operator). Offset calculation look like this: 4 * ((x & 31) + (z & 31) * 32). Its timestamp can be found 4096 bytes later in the file. The remainder of the file consists of data for up to 1024 chunks, interspersed with unused space. Chunk location [ ]Location information for a chunk consists of four bytes split into two fields: the first three bytes are a (big-endian) offset in 4KiB sectors from the start of the file, and a remaining byte that gives the length of the chunk (also in 4KiB sectors, rounded up). Chunks are always less than 1MiB in size. If a chunk isn’t present in the region file (e.g. because it hasn’t been generated or migrated yet), both fields are zero.
A chunk with an offset of 2 begins right after the timestamps table. Chunk timestamps [ ]The entries in the timestamp table are individual four-byte big-endian integers, representing the last modification time of a chunk in epoch seconds.
Chunk data [ ]Chunk data begins with a (big-endian) four-byte length field that indicates the exact length of the remaining chunk data in bytes. The following byte indicates the compression scheme used for chunk data, and the remaining (length-1) bytes are the compressed chunk data. Minecraft always pads the last chunk’s data to be a multiple-of-4096B in length (so that the entire file has a size that is a multiple of 4KiB). Minecraft does not accept files in which the last chunk is not padded. Note that this padding is not included in the length field.
There are currently three defined compression schemes:
The uncompressed data is in NBT format and follows the information detailed on the chunk format article; if compressed with compression scheme 1, the compressed data would be the same as the on-disk content of an Alpha chunk file. Note that chunks are always saved using compression scheme 2 by the official client. Migration and level.dat [ ]How Minecraft looks when converting to the new format. The format of level.dat is otherwise unchanged. See also [ ]External links [ ]References [ ]Software [ ]The community has developed programs to work with region files:
|