разливщик опыта майнкрафт openblocks
OpenBlocks/Бак
Бак — блок, добавляемый модификацией OpenBlocks, который может быть использован для хранения различных жидкостей.
Крафт [ ]
Использование [ ]
Бак используется для хранения различных жидкостей, таких как вода, лава. Также можно хранить жидкости и из других модов, например BuildCraft или Forestry. Объем бака равен 16 ведрам. Для того чтобы налить жидкость в бак, можно использовать ведро с этой жидкостью, кликнув ПКМ по баку с ведром в руках. Точно также можно забрать жидкость из бака пустым ведром. Кроме того жидкость можно выливать и забирать с помощью капсул модов IndustrialCraft 2 и Forestry. Нельзя налить разные жидкости в один бак. Бак можно расширить, для этого нужно поставить бак с любой стороны. Жидкость в бак разумеется можно наливать с помощью жидкостных труб и забирать деревянной жидкостной трубой. Помпа поставленная вплотную может наливать жидкость непосредственно в бак, как и в любой другой механизм принимающий жидкости.
Также, если залить жидкость в часть бака так, где ее нету, то жидкость по законам физики «пойдёт» на ближайший к ней «слой» жидкости.
Если в баке находится жидкий опыт, то можно с помощью ПКМ «выпить» его.
При разрушении жидкость остается в баке, а не исчезает подобно баку из BuildCraft.
Мод OpenBlocks
OpenBlocks добавляет в Майнкрафт блоки, которых так не хватает игроку. Капканы, большие кнопки, лифт, и многое другое.
Лестница-люк Бак для жидкостей. Например для лавы или воды Если сломать бак, все жидкости всё равно остаются в нём Капкан Разбрызгиватель для увлажнения урожая Лифт Могила. Если вы умираете, то ваши вещи не пропадут Улучшенная губка. Убирает все жидкости в радиусе 3х блоков Помощник для строительства сферы Мишень для тира Предметная пушка Вакуумная воронка для сборка предметов и опыта Вентилятор. Сдувает все блоки Сын. Он будет носить вас на руках Большая кнопка «Путь». По сути просто декоративные камешки
Внимание! Для работы мода нужно установить OpenModsLib.
GregTech Rus Minecraft Сервер
Российский сервер minecraft GregTech
Мод OpenBlocks (АРХИВ 1.6.4)
Мод OpenBlocks (АРХИВ 1.6.4)
Сообщение manger » 05 май 2014, 15:15
Предметы
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jaded Лестница: люк Лестница Combo
Свет Блок: Положите его на стену или что-то, то щелкните правой кнопкой мыши и положить созданный карту в блоке и карта показывает на нем.
Цель: Подайте сигнал Редстоун, чтобы активировать пункт, делает Редстоун сигнал разной силы в зависимости от того, где вы снимаете его.
GoldenEye: расширенный глаз Эндер; вместо того, чтобы вас к stonghold это приведет вас к любой структуре.
Могила: Когда вы умираете могила занимает место, куда вы умерли в. Она также имеет свой Minecraft Имя на нем. Когда добыча будет отбрасывать все ваши вопросы, которые у вас, когда вы умерли.
Пункт Кэннон: Щелкните правой кнопкой мыши с указателем и нажмите правую кнопку мыши, где вы хотите детали к земле, а затем положить сундук рядом с пушкой и поставить сигнал Редстоун и он стреляет детали на этих координат.
Вакуумный бункера: Это как бункер, но вместо этого он всасывает все упал пунктов в вокруг него, как на пустом месте. Может использоваться, если бак находится рядом с ней, чтобы собрать опыт в жидкой форме.
Большие кнопки: Похоже на прижимной пластине за исключением того, идет на стенах и действует так же, как кнопки. Shift-правой кнопкой мыши и вы можете положить предметы в нем, и чем больше пунктов, тем больше задержки.
Волшебный карандаш: Когда щелкнув правой кнопкой мыши на любом блоке, это, кажется, обратить хотя вы ничего не видно; все, что вы обратили можно увидеть только то время как ваш носите карандаш очки. Может быть использован для создания лестницы, половина плиты и другие блоки, когда сдвиг правом щелчке.
Магия Crayon: Деяния же, как карандаш, но вы не взаимодействуют с ними, если вы не носите подходящие очки. Поставляется во всех Minecraft Colors.
Веревочная лестница: Лестница, которые должны быть размещены на твердого блока, хотя блоки под ним может быть воздух.
Пустой Карта: Вам нужно это для картограф. Есть 1:1, 1:2, 1:3, 1:4, 1:5, 1:6, 1:07, 1:08 и.
Картограф: Вы должны это для карт Projector. Простенькая машина, которая сканирует окружающую среду вокруг вас, чтобы производить 3D карту для проектора. Просто сдвиг-щелкните правой кнопкой мыши на него с пустой карте, чтобы он мог наметить окрестности.
Рост Карта проектора: Проще говоря карту вы дали картограф в этом блоке, и вы получите 3D вид на окрестности
Краска смеситель: Вы должны Голубая краска, пурпурный краситель, одуванчик желтый и чернила Мешки для использования. Если у вас есть эти пункты, и поместить их в, вы можете просто создать любой цвет вы хотите. Как только вы достигаете нужный цвет, положить молоко в левом верхнем слоте, нажмите сочетание, и ждать.
Paint Brush: Вы должны это для того, чтобы нарисовать Холст блоков.
Неподготовленных Трафареты и готовые трафареты: Проще говоря это в чертежный стол, и вы можете сделать эти трафареты. Если у вас есть трафарет, Вы можете положить их на холст и рисовать их, удалить, а затем у вас есть трафарет, вы также можете комбинировать трафареты.
Ракель: Сброс всех блоков в нормальное состояние. (Удаляет краску и трафареты).
Вентилятор: Удары все объекты и упал пунктов от него, включая вас.
Дельтаплан: Просто щелкните правой кнопкой мыши и прыгать, и теперь вы Дельтапланеризм.
Камера: Они будут следовать за вами и попытаться найти поблизости предметы, чтобы забрать. Просто щелкните правой кнопкой мыши, чтобы они открыли их и они действуют как сундуки. Когда ударила молния увеличит свою нагрузку хранения и свечение в действительно прохладным способом.
Спальный мешок: Просто щелкните правой кнопкой мыши, и вы заснете. Он будет automacally упасть спиной, если дневной.
Соник очки: Сделает ваше видение размыто, но давайте вы обнаружить и увидеть простейшие звуки в игре.
Кранзак Рюк: Кран работает рука об руку с контроллером. Просто сдвиг-щелкните правой кнопкой мыши, чтобы снизить и щелкните правой кнопкой мыши, чтобы поднять его обратно вверх. После того, как это выше блока или юридического лица, щелкните левой кнопкой мыши, чтобы поднять его.
Slimalyzer: Когда вы достигаете слизи кусок получится зеленый и сделать звуковой сигнал, который говорит вы достигли слизи кусок.
Строительство Руководство: Руководство по зданию. Показывает призрак версию структуры, только формирует). Положите Obsidian на верхней части блока и щелкните правой кнопкой мыши с любого блока вы хотите построить из и вы получите сборку мгновенно. (Авто сборки только в Creative)
Лифт: вы просто просто поставить блок на первом этаже, а затем один на втором этаже и встать на него и вы телепортироваться или возведен второй этаж. Перейти идти вверх, переложить спуститься. Диапазон значений по умолчанию равно 20.
Целитель: Используется для исцелить любого игрока, который ходит к нему, творческая только.
Танк: Этот блок может хранить жидкости (вода, Лава, и жидкость XP)
XP Drain: Просто стоять на нем и все XP будет слить в блок
Губка Если положить рядом с любым источником воды, за исключением танков, будет стекать немного этой воды.
XP разливочной: Может использоваться для бутылки свой liqidfied XP
Авто Наковальня: Использует жидкий XP для использования. Используется для автосервис вас инструментов.
Авто Чарблицаы Та: То же, что Auto Anvil но автоматически Энчанты ваши товары. Вы можете использовать ползунок, чтобы установить очарование уровня, который вы хотите.
Block Breaker: сломает блок перед ним, когда он имеет сигнал Редстоун.
Блок Placer: Имеет ли противоположное Block Breaker это место блок зарядные сигнала Редстоун.
Холст: Вы должны это пойти с вы создали краску для некоторой забавы. Место пару эти вниз и покрасить их цвета вы Chosing и вы можете покрасить стороны по-разному. Vanilla блоки также могут быть окрашены.
Рисование Таблица: Используется для рисования трафареты на ваш выбор с краской.
(данный текст был переведён с иностранного языка и может иметь в себе ошибки)
Разливщик опыта майнкрафт openblocks
Ask us directly in channel #OpenMods on EsperNet.
I checked IRC, but nobody answered me?
First of all, don’t ask if you can ask. Ask immediately.
Also, don’t disconnect few seconds later. We are not bots, it takes some time for us to react.
You probably will wait some time for your answer. Especially if you are from timezones that are not GMT+1.
How do I report issues?
Our preferred method is via Github.
When reporting anything other than crashlog, please remember to ALWAYS specify version you use (modpack name or even version is not enough).
Where do I report errors, typos and broken stuff on this page?
What’s the difference between release and snapshot?
Snapshot is version of mod created immediately after we push (commit) new code. It may contain WIP features, world breaking bugs or even not start at all.
Release (files available on our official page) is specifically selected snapshot that does not contain WIP features and we think should be stable. It also should be one used in modpacks.
We usually release all our main mods (OpenModsLib + OpenBlocks + OpenPeripheral) at once, to make sure we get dependencies right.
How can I find out which snapshots/version do I have?
OpenPeripheral-AIO-*.jar files are exception, since they are generated manually. They contain file called versions.txt which is a list of files used for generation of AIO file.
Can you implement my idea/suggestion?
If you want too see your idea quickly, you may also try to implement it yourself. If you ask us, we will try to help you.
Where can I get API for your mods?
We keep APIs in our Maven repo. To add it to your project, simply add following lines to build.gradle :
How to disable item/block?
OpenModsLib based mods (like OpenBlocks and OpenPeripheralAddons) have config options to disable items and blocks blocks and items
Note: switching any of those flags in config will fully remove block/item from game. Other mods may not like it, so disabling blocks/items for existing worlds must be done with extra carefulness (though FML automatically makes world backup when inconsistency is detected).
Some of the links to OpenMods build server (Jenkins) are broken?
We’ve recently switched from HTTP to more secure HTTPS. Main page uses something called HSTS, which makes browser switch to HTTPS.
What is name of OpenModsLib fake player?
OpenModsLib uses more than one fake player. They are created on-demand. Maximum number can be set by changing configuration parameter fakePlayerThreshold
All OpenMods use same pool of fake players. Names and UUIDs should be same between game sessions.
In most cases game uses at most 1-2 players at once, but there are some edge cases (updating multiple blocks with single redstone signal) when more is needed.
List of names and UUIDs of first 8 fake players:
Note: recent versions of OpenModsLib should log name and UUID of fake players once they are created.
After installing OpenModsLib game shuts down with message `The mods and versions listed below could not be found: OpenModsCore : any`
You probably have installed OpenModsLib incorrectly.
We are not really sure what exactly causes that problem (if you have any ideas, tell us on IRC). Our current guesses are:
I tried to start OpenModsLib in development mode, but it’s shuts down with message `The mods and versions listed below could not be found: OpenModsCore : any`
When you start mod in source code form from IDE, Forge/FML can’t find information normally available in JAR file.
To start game you need to do one of two things:
We know more of less why that happens, but we don’t know exact scenario that causes it.
Anyway, most of the time it’s caused by client-side mods on server (usually LiteLoader). We also got reports about this being caused by badly placed, corrupted or modified Forge JAR file.
If you happen to get this (or even fix it on your own), please let us know.
Grave didn’t spawn/Some items are missing?
We receive quite a lot of grave bug reports and most of them are, unfortunately, invalid. So here’s basic checklist for debugging graves:
Are you sure they are our graves? Yes, it happens. Check it through WAILA or by just comparing with picture below before continuing.
(optional) Check for conflicting mods. We received information that some mods have options that disable/filter drops. Here’s unofficial and totally not verified list. If you know more, let us know.
Look at the end of this question for method of getting all mods that may change drops mechanics.
Code that spawns graves works after all other mods had chance to add their drops. During that time, any mod can modify list of already added items or even cancel drops at all.
First step is to make sure this isn’t the case.
Please recreate this death in following conditions:
To fully verify it, use /gamerule openblocks:spawn_graves false command to disable graves in this world and re-test again. If nothing drops on the ground, try to identify mod that causes that.
Look for logs. Some of them will be displayed in console as warnings (this includes issues that prevent graves from spawning), some of them will be visible only in log file.
Logs from correct grave spawn look like this (only line with INFO will be visible in console):
If some of those line are missing, report that to us.
Note: graves won’t spawn in following conditions:
In last two cases, items will drop on ground.
Advanced debug methods
If you want to see, what other mods can interfere with grave spawning, please use either debug:gravesDebug config option or EventLog (available here). You can change value of this option without restart with following command:
If command is used, your logs should contain information about drops handlers. Note: This information will be visible only in log file, not in console. If EventLog is used, you have to print it with /list_events_s after at least one death.
If grave is spawned, contents will be stored in appropriate file (see next question). OpenBlocks will also store pre-death inventory in separate file. This usually is done before other mods have change to modify it, so it may be more reliable.
How do I restore my inventory with command?
As you may have noticed from previous question, OpenBlocks has command that allows to restore inventory from before death or examine grave contents, even if grave was already destroyed or not spawned at all.
It can be used in two ways:
If you are confused by syntax, almost all parameters have tab-completion.
To use it, you need to enable commands in single-player or be op in multi-player.
Before you can restore, you need to know which file contains items you want to restore. Path usually looks like this:
You can just start typing player name and then press tab key, it should already fill rest with suggestion. Last word specifies what event triggered file creation. Currently it may be one of following strings:
How do I disable graves?
You can disable graves via configuration file, like any other block and item in OpenBlocks. Just make following change to configuration:
Note that this will also remove all existing graves in save.
I disabled graves, but they still spawn?
Are you sure those are our (i.e. OpenBlocks’) graves? This seems like silly question, but this is most common solution to this problem.
Easiest way to verify that is to look for logs mentioned in one of previous questions.
How do I break graves in adventure mode? Can I empty grave without breaking it?
If you can’t (or don’t want to) break grave, you can just right-click it with shovel. Unfortunately, we can’t control list of block that can be destroyed in adventure mode with specific tool.
Also, please remember, that digging graves may get you into trouble.
What happened to radio?
Between Minecraft 1.6 and 1.7 sound engine changed. When trying to port radio, code started to look more and more like very limited and buggy external player with on/off switch in Minecraft. So it become kind of pointless.
Why does elevator not work?
There are usually few possible causes:
In some cases switching to alternative method of getting information about player movement may help (especially when it’s cased by interaction with other mod).
Does /ob_inventory restore work on non-vanilla inventories?
This depends on other mods.
Currently OpenBlocks contains code that allows storing such inventories and events to signal loading and storing inventory ( openblocks.api.InventoryEvent.* ).
Though it’s recent addition and as far as we know, no mod uses that.
We may add integration directly in OpenBlocks, if mod has proper API.
Why doesn’t building guide show any markers?
Since version 1.3 this block needs redstone power to work. This behavior can be configured with guide.redstoneSensitivity configuration option.
How can I add information about my mod to donation station?
Send string IMC with key donateUrl and URL as value.
How can I disable flim-flam enchantment?
You can get list of all flim-flam effects by using tab-expansion on /flimflam command.
Where can I find documentation for peripherals?
First, an explanation: we don’t include any documentation on our page, since it may be different for any Minecraft instance. Adding or removing mods may change list of methods available to you. Also, since method lists are generated in runtime, it’s impossible to list all methods at once. So keeping full, centralized list takes too much effort and will be probably obsolete the moment we publish it. That’s why we rely on auto-generated documentation.
There are few ways to get documentation:
Example of using last method to get information:
Why did you split OpenPeripheral into three mods?
Because we realized that original OpenPeripherals actually had three separate areas. Also, split gave us some flexibility in updating mods.
What is OpenPeripheral-AIO file?
AIO == All-In-One. Even though we split OpenPeripheral in three separate mods, we know it may be frustrating to keep track of three separate files.
All AIO files contain versions.jar file inside that lists files used to create it.
Why can’t I print result of some functions?
Some functions may return table of functions. Lua by default can’t print functions, so tables containing them are unprintable.
Why OpenPeripheral methods are not visible for some blocks?
Our philosophy is to generate peripherals only for blocks that don’t do it itself. So if block already has ANY methods, we don’t touch it.
Though it’s probably only ComputerCraft problem, since OpenComputers automatically merge methods from different sources.
How can I prevent OpenPeripheral from generating peripheral for my blocks?
Why calling some peripheral or object methods slows my program?
Sometimes we may mistakenly mark method as synchronous. If you notice that your programs work (or have recently started) working very slow, please contact us so we can investigate.
I added some elements to terminal glasses but nothing shows?
Usually it good to start coding with event loop, like presented in this demo
What are terminal glasses events?
When attached to computer terminal bridge will send events received from terminal glasses and wireless keyboard. List is available here
Can OpenPeripheral display or modify raw NBT data?
What mods are supported by OpenPeripheralIntegration
When will you support mod X?
Depends. If mod has well defined and mature API: when we have time to implement that. Without API: probably never.
Supporting and maintaining integration for multiple mods is very time consuming (especially when mods have different release cycles).
We try to do what we can, but just don’t have enough time to expand it every time new, interesting mod shows up.
Though we won’t complain if somebody makes pull request with functionality. After all, it’s open-source mod.
Why did my program suddenly stopped working?
There are usually two possible causes:
Vanilla furnace behaves weird?
Basically, when furnace updates (changes front face from ‘off’ to ‘on’ or from ‘on’ to ‘off’), it creates new tile entity (inventory, basically), but ComputerCraft does not update properly. From that point every action (like pulling item) on peripheral changes ‘old’ tile entity, while ‘new’ one (actually existing in world) remains unchanged.
Unfortunately, we can’t do anything about it. (Since OpenPeripheralAddons 0.6) Attaching via peripheral proxy should fix this issue.
How do I disable integration for single mod?
Just go to configs and disable something that looks like it might do the job. OpenPeripheralIntegration also has in-game Config GUI (go to mod list from main menu, select mod and click ‘Config’ under).
How do I use Applied Energistics 2 integration?
This structure is compatible with one returned from methods like getStackInSlot from normal inventories, so for more complicated items you can just keep one template stack in chest and use it to request more (or just store and hardcode hash in program).
How do I describe item stack in Lua?
Table as 1, 2 or 3 fields:
Some functions (like sensor methods) return functions instead of data?
This structure (called proxy) contains same data, but hidden behind methods. It was done to limit number of information printed on screen and to speed up data retrieval (no need to collect all information, when user needs just position).
There are following methods on this object